Compare commits
3 Commits
fb1afdddaa
...
287b7a9fda
Author | SHA1 | Date | |
---|---|---|---|
|
287b7a9fda | ||
|
0165fcbd5d | ||
|
5550ed26e1 |
BIN
doc/images/xx49karak.png
Normal file
BIN
doc/images/xx49karak.png
Normal file
Binary file not shown.
After Width: | Height: | Size: 40 KiB |
BIN
doc/images/xx56karak.png
Normal file
BIN
doc/images/xx56karak.png
Normal file
Binary file not shown.
After Width: | Height: | Size: 42 KiB |
BIN
doc/images/xx57karak.png
Normal file
BIN
doc/images/xx57karak.png
Normal file
Binary file not shown.
After Width: | Height: | Size: 40 KiB |
44
doc/main.tex
44
doc/main.tex
@ -275,16 +275,44 @@
|
||||
&\approx 1:55
|
||||
\end{align*}
|
||||
|
||||
Om de motor zo effient mogelijk te laten werken zijn de motorkarakteristieken tegenover te lasteisen geplot voor een aantal verschillende motoren:
|
||||
\subsection{RE25 118749}
|
||||
|
||||
|
||||
\subsection{RE25 118756}
|
||||
|
||||
|
||||
\subsection{RE25 118757}
|
||||
Om de motor zo effient mogelijk te laten werken zijn de motorkarakteristieken tegenover de lasteisen geplot voor een aantal verschillende motoren: \\
|
||||
\begin{figure}[H]
|
||||
\includegraphics[width=\linewidth]{./images/xx49P.png}
|
||||
\caption{Vermogengrafiek van xx49 motor}
|
||||
\label{fig:49P}
|
||||
\end{figure}
|
||||
\begin{figure}[H]
|
||||
\includegraphics[width=\linewidth]{./images/xx56P.png}
|
||||
\caption{Vermogengrafiek van xx56 motor}
|
||||
\label{fig:56P}
|
||||
\end{figure}
|
||||
\begin{figure}[H]
|
||||
\includegraphics[width=\linewidth]{./images/xx57P.png}
|
||||
\caption{Vermogengrafiek van xx57 motor}
|
||||
\label{fig:57P}
|
||||
\end{figure}
|
||||
Uit de vermogenskarakteristieken van de motoren valt op dat ze het allemaal beter doen naarmate het toerental toeneemt.
|
||||
Aangezien de rover een maximale rpm van ongeveer 270 moet bereiken, wil dat zeggen dat de xx57 motor minder vertand zal hoeven worden dan de rest.
|
||||
Grotere vertanding zorgt voor een lagere maximale efficiëntie, blijkt uit de datasheets van Maxon.
|
||||
Hieruit valt te concluderen dat de xx57 motor qua vertanding de beste keuze is.
|
||||
|
||||
\begin{figure}[H]
|
||||
\includegraphics[width=\linewidth]{./images/xx49karak.png}
|
||||
\caption{Motorkarakteristiek van xx57 motor}
|
||||
\label{fig:49K}
|
||||
\end{figure}
|
||||
\begin{figure}[H]
|
||||
\includegraphics[width=\linewidth]{./images/xx56karak.png}
|
||||
\caption{Motorkarakteristiek van xx57 motor}
|
||||
\label{fig:56K}
|
||||
\end{figure}
|
||||
\begin{figure}[H]
|
||||
\includegraphics[width=\linewidth]{./images/xx57karak.png}
|
||||
\caption{Motorkarakteristiek van xx57 motor}
|
||||
\label{fig:57K}
|
||||
\end{figure}
|
||||
|
||||
In de karakteristieken valt op hoe de motoren
|
||||
\section{Conclusie}
|
||||
De gekozen motor, overbrenging-combinatie voor de Euro Moon Rover is de RE25 118757 met de Planetary Gearhead GP 22 A (134158). De overbrenging is een 1:14 overbrenging met een maximale continue koppel van 0.5 Nm. Dit is ruim voldoende voor de bepaalde scenarios.
|
||||
Daarnaast komt het RPM van de motor samen met deze overbrenging op ongeveer 3745 RPM. Bij de 118757 is dit het nominaal toerental en is het rendement het hoogst.
|
||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user