Merge branch 'main' of https://arnweb.nl/gitea/arne/EV6_Aandrijftechniek
This commit is contained in:
commit
9e68c43d74
11
doc/main.tex
11
doc/main.tex
@ -30,6 +30,7 @@
|
|||||||
|
|
||||||
\begin{abstract}
|
\begin{abstract}
|
||||||
In dit document wordt onderzocht of de voorgestelde motor en tandwieloverbrenging voldoet aan de eisen van de rover.
|
In dit document wordt onderzocht of de voorgestelde motor en tandwieloverbrenging voldoet aan de eisen van de rover.
|
||||||
|
De keuze is gevallen op de RE25 118757 motor en de GP 22 A Planetary Gearhead.
|
||||||
\end{abstract}
|
\end{abstract}
|
||||||
|
|
||||||
\noindent\makebox[\linewidth]{\rule{\linewidth}{0.4pt}}
|
\noindent\makebox[\linewidth]{\rule{\linewidth}{0.4pt}}
|
||||||
@ -298,12 +299,12 @@
|
|||||||
|
|
||||||
\begin{figure}[H]
|
\begin{figure}[H]
|
||||||
\includegraphics[width=\linewidth]{./images/xx49karak.png}
|
\includegraphics[width=\linewidth]{./images/xx49karak.png}
|
||||||
\caption{Motorkarakteristiek van xx57 motor}
|
\caption{Motorkarakteristiek van xx49 motor}
|
||||||
\label{fig:49K}
|
\label{fig:49K}
|
||||||
\end{figure}
|
\end{figure}
|
||||||
\begin{figure}[H]
|
\begin{figure}[H]
|
||||||
\includegraphics[width=\linewidth]{./images/xx56karak.png}
|
\includegraphics[width=\linewidth]{./images/xx56karak.png}
|
||||||
\caption{Motorkarakteristiek van xx57 motor}
|
\caption{Motorkarakteristiek van xx56 motor}
|
||||||
\label{fig:56K}
|
\label{fig:56K}
|
||||||
\end{figure}
|
\end{figure}
|
||||||
\begin{figure}[H]
|
\begin{figure}[H]
|
||||||
@ -312,10 +313,14 @@
|
|||||||
\label{fig:57K}
|
\label{fig:57K}
|
||||||
\end{figure}
|
\end{figure}
|
||||||
|
|
||||||
In de karakteristieken valt op hoe de motoren
|
In de karakteristieken valt op hoe de motoren een steeds lagere $T_{stall}$ en $n_{no\_load}$ hebben, maar een steeds hogere $T_{nom}$.
|
||||||
|
De xx49 motor heeft een aanzienlijke vertanding nodig om de hoogst gevraagde last van 116 mNm te kunnen leveren.
|
||||||
|
Zoals eerder benoemd is, is een grote vertanding onwenselijk omdat dit efficiëntie enorm doet dalen.
|
||||||
|
|
||||||
\section{Conclusie}
|
\section{Conclusie}
|
||||||
De gekozen motor, overbrenging-combinatie voor de Euro Moon Rover is de RE25 118757 met de Planetary Gearhead GP 22 A (134158). De overbrenging is een 1:14 overbrenging met een maximale continue koppel van 0.5 Nm. Dit is ruim voldoende voor de bepaalde scenarios.
|
De gekozen motor, overbrenging-combinatie voor de Euro Moon Rover is de RE25 118757 met de Planetary Gearhead GP 22 A (134158). De overbrenging is een 1:14 overbrenging met een maximale continue koppel van 0.5 Nm. Dit is ruim voldoende voor de bepaalde scenarios.
|
||||||
Daarnaast komt het RPM van de motor samen met deze overbrenging op ongeveer 3745 RPM. Bij de 118757 is dit het nominaal toerental en is het rendement het hoogst.
|
Daarnaast komt het RPM van de motor samen met deze overbrenging op ongeveer 3745 RPM. Bij de 118757 is dit het nominaal toerental en is het rendement het hoogst.
|
||||||
|
Dit rendement komt bij een 75\% instelpunt van de motor en een 70\% maximale efficiëntie van de Gearhead uit op 52.5\%.
|
||||||
\end{multicols}
|
\end{multicols}
|
||||||
|
|
||||||
\section{Bijlagen}
|
\section{Bijlagen}
|
||||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user