Compare commits

...

2 Commits

View File

@ -247,7 +247,35 @@
Er is geen van de scenario's sprake van slip. Er is geen van de scenario's sprake van slip.
\section{Selectie} \section{Selectie}
Uit de besproken scenario's is gebleken dat de maximale aandrijvingskracht benodigd om aan de eisen te voldoen gelijk is aan $6.4043\ [N]$. Uit de besproken scenario's is gebleken dat de maximale koppel benodigd om aan de eisen te voldoen gelijk is aan $116.62425 \ [mNm]$.
De RE25 1187xx Serie van Maxon kent 56 motoren. Deze hebben allemaal dezelfde fysieke maten, maar andere opbouw. Het toerental van deze serie ligt tussen de 4790 en 14700 rpm. Gegeven de benodigde maximale snelheid van 2.1 m/s en de diameter van de wielen van 0.15 m, geeft dit een toerental van;
\begin{align}
r &= 0.075 & [m] \\
v_{max} &= 2.1 & [m/s] \\
s &= 2\pi \cdot r \\
&= 0.471238898 & [m] \\
n &= \frac{v_max}{s} \\
&= \frac{2.1}{0.471238898} \\
&= 4.456 & [rps] \\
&= 267.36 & [rpm]
\end{align}
We hebben dus een overbrenging nodig, maar dit was al bekend. Wetende de nodige rpm van de wielen kunnen we bepalen wat de grootst mogelijke vertanding is;
\begin{align}
n_{max} &= 14700 & [rpm] \\
\frac{n_{max}}{n} &= \frac{14700}{267.36} \\
&\approx 1:55
\end{align}
Om de motor zo effient mogelijk te laten werken zijn de motorkarakteristieken tegenover te lasteisen geplot voor een aantal verschillende motoren:
\subsection{RE25 118749}
\subsection{RE25 118756}
\subsection{RE25 118757}
\section{Conclusie} \section{Conclusie}
\colorbox{red}{TODO} \colorbox{red}{TODO}